RDS şi puterea preţului corect

sigla Digi Mobil logo

Întotdeauna m-au iritat telefoanele departamentelor de telemarketing, indiferent ce „ofereau”. Mi se par o formă de milogeală aflată la limita legii. Spun la limita legii pentru că activitatea acestora nu este supravegheată de nici o autoritate, ceea ce le permite prezentarea mult trunchiată a ofertelor, cel mai adesea chiar mincinoasă. Sunt cele mai periculoase când contactează persoane din categorii vulnerabile, părinţi sau bunici mai în vârstă şi mai puţin familiarizaţi cu natura serviciilor în cauză.

Majoritatea companiilor mari, mai ales cele din sectorul financiar (bănci, asigurări) şi al telecomunicaţiilor, au departamente de telemarketing care nu fac altceva decât să sune clienţii companiilor concurente încercând cu orice preţ (a se citi lipsă de scrupule) să-i convingă că în curtea lor iarba este mai verde. Cum însă nuanţele de verde sunt practic identice, eficienţa acestor departamente nu cred că ar fi pozitivă.

La evaluarea din interiorul companiei cu siguranţă că dă cu plus, dar cum ar fi dacă s-ar scădea clienţii pierduţi în favoarea concurenţei, care foloseşte aceleaşi tactici? Lucrurile nu mai cred că ar arăta la fel de bine. Iar dacă urmărim evoluţia cotei de piaţă a companiilor dintr-un sector, cred că este evident că nu telemarketingul face lucrurile să se mişte.

Zilele trecute eram la firma unui prieten, de a cărei infrastructură IT mă ocup când nevoile o cer. Şi cât eram la el, fiind vorba despre nişte ore bune, acesta este sunat de către o duduie care se prezintă ca fiind de la departamentul de vânzări al Cosmote. Şi începe să-l aburească cu ce abonament avantajos i-ar putea oferi blablabla. A ascultat omul despre ce este vorba, după care i-a explicat că acum nu poate, având încheiat cu compania curentă un contract până în februarie anul viitor. S-au înţeles că dacă vor să-i facă o ofertă mai bună, să-l sune din nou în februarie la anul.

După ce a închis telefonul, l-am întrebat dacă a auzit de noile abonamente de la RDS, unde la numai 5 euro pe lună se oferă convorbiri nelimitate în orice reţea naţională, europeană şi nu numai. Inclusiv în toate reţelele mobile naţionale şi cele internaţionale relevante. Omul credea că glumesc, aşa ceva nu se poate. I-am arătat oferta de pe siteul RDS

A doua zi m-a sunat să-mi spună că tocmai a fost la RDS şi a încheiat 8 contracte, mutând toate telefoanele de la firmă pe Digi. Nu a mai contat că contractele existente expiră de abia anul viitor. Omul era foarte bucuros de alegerea făcută. Şi n-a fost nevoie de nici un operator de telemarketing pentru a se ajunge aici. Ofertele cu adevărat bune atrag clienţii. La fel şi companiile cu servicii calitative. Ceilalţi… apelează la telemarketing.

Facebooktwitter
You can leave a response, or trackback from your own site.

Răspunde

Powered by WordPress