Nu ne trebuie, dar dacă sunt la reducere le luăm pe toate

Kaufland

La începutul acestui an magazinul Kaufland de la noi din sat a organizat o acţiune de lichidare de stoc cu reduceri fantastice: orice produs la un leu bucata sau setul, după caz. Era vorba în cea mai mare parte despre cabluri şi elemente de conectică marca Power King. Credeam că renunţă la respectivul raion, însă după cum am constatat ulterior raionul l-au păstrat, au renunţat doar la produsele de care nimeni nu mai avea nevoie.

Unele produse sunt de domeniul trecutului de când nimeni nu mai foloseşte aparate video, televizoarele cu tub cinescopic nu mai au nici ele mult de trăit. Alte produse deşi ar fi mai de actualitate, au stat ani de zile pe raft datorită unor caracteristici care le fac inutile pentru majoritatea consumatorilor, ca de exemplu cablul HDMI de numai 1,5 metri lungime.

Eram destul de convins că nici la un leu nu se va vinde mare lucru. Dar m-am înşelat. Am ajuns la magazin cu un sfert de oră după ora deschiderii şi am rămas şocat de pensionarii care veneau cu plase de carcase de CD-uri, un braţ de pliculeţe pentru CD-uri, câteva cabluri şi alte fleacuri.

Înăuntru însă… prăpăd. În jurul raftului cu reducerile un roi de pensionari încă nu terminaseră de îndesat în plase marfa expusă. Mai încolo, cei mai norocoşi s-au oprit printre rafturi pentru a admira bunătăţile pe care au reuşit să pună mâna.

La raionul de congelate mă întâlnesc cu un bătrânel simpatic, pe care-l cunosc de aproape 20 de ani. Şi el reuşise să ia două plase şi un braţ de diverse şi se oprise să evalueze prada. În jur de 20 de senzori de telecomandă Nintendo Wii, peste 10 distribuitoare SCART, o mulţime de mufe şi cabluri şi o cutie de senzori tip tenis de masă pentru Nintendo Wii.

Am intrat în vorbă, era bucuros că are cine să-i explice ce-a cumpărat de fapt. Dar degeaba, n-am reuşit să-l conving că nu luase practic nimic util. A renunţat la nişte senzori Wii (o cutiuţă cu câteva led-uri receptoare pentru telecomanda cu infraroşii) dar nu pentru că l-am convins că în veci nu îi vor folosi la ceva, ci pentru că i se păreau prea multe. Atât. Cu restul a plecat spre casă bucuros că a cumpărat atât de multe cu numai 30 de lei, cât îşi alocase pentru această operaţiune.

Îmi luasem pâinea pentru care am venit şi în drum spre casele de marcat m-am plimbat printre fericiţii cumpărători ai produselor de la reduceri. Absolut toţi, bine peste 100 care mai erau în magazin, erau pensionari. Nu prea erau persoane care să fi luat una-două produse de care ar avea poate nevoie, majoritatea bătrânilor au luat tot ce au putut apuca.

oferta reduceri lichidare stoc

Singurele chestii din care au mai rămas pe raft erau ceva carcase subţiri, transparente, de formă curbată, care deşi costau tot 1 leu bucata, cred că nu erau destul de interesante din două motive:

  • fiind mici, subţiri şi transparente, practic aveai senzaţia că parcă nu ai nimic în mână, mai mult cântărind ambalajul decât obiectul
  • erau multe, prea multe şi nu mai aveai acel simţ plăcut că ai reuşit să le iei pe toate şi ceilalţi salivează de invidie când te văd. Dacă lucrătorii de la Kaufland ar fi avut inspiraţia să le scoată pe transe, le-ar fi dat pe loc şi pe acelea.

Motivul pentru care oamenii se mai învârteau printre rafturi şi nu se grăbeau să plece din cauză că nimeni nu apucase ceasuri din cele la un leu bucata. Erau trecute în ofertă, dar aparent n-a fost nici un exemplar în magazin. Ceea ce nici nu mă miră, chiar dacă ar fi fost câteva pe stoc, ele cel mai probabil nu au fost de ajuns nici pentru angajaţii magazinului.

Cei care studiază fenomenul de shopping patologic au tras o serie de concluzii. Nici una dintre aceste concluzii n-a fost valabilă în aceea dimineaţă la care am fost martor. Ca să nu mă lungesc prea mult, mă opresc la doar două:

  • shopping-ul impulsiv afectează mai mult femeile, în proporţie de 4:1 faţă de bărbaţi. Aici n-a fost cazul, participanţii fiind în marea lor majoritate bărbaţi. Explicabil însă prin natura tehnică a produselor aflate la reducere.
  • se spune că persoanele de până la 50 de ani cumpără obsesiv haine, încălţăminte, produse industriale în general, în timp ce persoanele de peste 50 de ani cumpără cantităţi masive de alimente. Iară-şi n-au stat aşa lucrurile, deşi dacă ar fi fost reduceri importante şi la alimente în acelaşi timp, am fi asistat probabil la decizii greu de luat.

Lipsa de raţiune la vederea preţurilor reduse face ca oamenii, chiar şi cei cu venituri reduse, să cheltuie sume mari de bani pe lucruri absolut inutile. Ei au plecat acasă bucuroşi de câte au prins şi cât au economisit comparativ cu valoarea acelor lucruri la preţul întreg. În realitate n-au economisit, ci din contră, au dat prea mulţi bani pe nimic. Dacă un produs nu-ţi este de folos la preţ întreg, nu-ţi va fi cu nimic mai folositor la preţ redus. Adică atunci când până şi magazinul s-a prins că nimeni n-are nevoie de acel ceva şi vrea să scape de el cu orice preţ.

Obiectele aflate la promoţie sunt următoarele, după lista parţială publicată în revista Kaufland, toate marca Power King:

  • Cablu HDMI lungime 1,5 m
  • Set adaptor CD auto racord pe Player, cutie pentru casete, jack stereo 3,5 mm
  • Conector coaxial clemă
  • Cablu antenă lungime 3 m, mufă coaxială, conector coaxial
  • Cablu antenă mufă coaxială, conector coaxial 75dB, lungime 10 m
  • Cablu audio 2 RCA, 2 m
  • Adaptor subwoofer RCA-2RCA
  • Cablu video 4 pini S-VHS, 2 m
  • Cablu SAT, mufă cu aur
  • Cablu conectare USB 1,8 m, pentru interconectarea a două PC-uri (acum 15 ani aş fi plătit oricât pe un asemenea cablu, acum însă sunt reţele, stickuri, memorii, o mulţime de soluţii mai rapide pentru transferul datelor)
  • Carcasă dublă CD, 5 buc/set
  • Cablu RCA 1,2 m, mufă cu aur
  • Cablu audio boxe, lungime: 10 m
  • Borsetă 64 CD/DVD, include buzunar frontal cu fermoar, culoare: gri-negru
  • Ceas deşteptător, afişaj oră 12/24, afişaj temperatură Celsius/Fahrenheit, iluminare display opţională, baterii 2xAAA/R3 incluse, garanţie 3 ani (prezent doar în ofertă, nu şi în magazin)
  • CD/DVD 50 buc/set
  • Set conectare DVD S-Video
  • Distribuitor scart 5 prize
  • Distribuitor scart, 2 conectori scart, alimentare cu 21 pini
  • Video Selector circuit de monitorizare, pentru sisteme video si RGB, Pay-TV-Decoder şi DVD
Facebooktwitter
You can leave a response, or trackback from your own site.

Răspunde

Powered by WordPress