Orarul de sărbători pe siteurile magazinelor. Sau lipsa lui.

cos carut cumparaturi

Una dintre cele mai aglomerate perioade din magazinele alimentare este cea din preajma zilelor de sărbătoare de la finalul anului. Fie că este vorba despre cumpărături amânate până în ultima clipă, fie în cazul unora doar despre alimente care oricum nu pot fi cumpărate cu mult înainte, este cea mai solicitantă perioadă atât pentru consumatori, cât şi pentru întreg lanţul de distribuţie terminând cu punctele de desfacere, magazinele. Iar incompetenţa celor din urmă nu ajută cu nimic lucrurile, din contră…

În preajma sărbătorilor magazinele au un program de funcţionare adaptat situaţiei. De la micile buticuri până la marile reţele de supermarketuri sau hipermarketuri, toată lumea îşi adaptează programul de funcţionate cum crede el că este mai bine. Problema este când eşuează în a comunica aceste schimbări şi clienţilor.

Deşi marile lanţuri de magazine din ţara noastră au echipe de piar, responsabili de social media şi alte bull-shit-uri care sună bine la ureche şi asigură salarii mari celor în cauză, contribuţia unora din ei la bunul mers al firmei pare nu nulă, ci de-a dreptul negativă.

Dar să luăm la rând câteva exemple, unele pozitive, altele ba:

Profi sigla logo

Profi

Încep cu Profi pentru că aceştia au fost cu adevărat profi din punct de vedere al comunicării cu cumpărătorii. Orarul de funcţionare de sărbători, pe toată perioada 19 decembrie – 2 ianuarie se află publicat pe siteul lor într-o poziţie foarte vizibilă, pe coloana din stânga, fiind afişat pe fiecare pagină. Ar fi un exemplu de urmat pentru toţi ceilalţi.

În plus pentru câteva zile au trecut la program de funcţionare non-stop, ceea ce din punctul meu de vedere a fost o exagerare inutilă dacă nu peste tot, măcar în majoritatea locaţiilor din ţară. Intenţia a fost bună, dar lumea nu ştia de ea şi oricum în multe localităţi mai mici viaţa de noapte este inexistentă. Sper că pe baza vânzărilor realizate vor trage concluziile necesare pentru a se adapta mai bine nevoilor pieţei.

Kaufland logo sigla

Kaufland

Ceva mai puţin vizibil decât pe siteul Profi, dar în partea de jos a primei pagini se află un banner care la clic deschide un formular de localizare magazinelor din apropriere şi într-un final este afişat orarul de funcţionare al acestora. Orarul a fost publicat şi în revista Kaufland, pe ultima pagină ce-i drept, dar este acolo.

Billa sigla logo

Billa

La fel ca şi în cazul Kaufland, un mic banner din colţul dreapta jos al primei pagini ne duce la o lungă listă pe care se regăsesc toate magazinele lanţului şi orarul de funcţionare al acestora în perioada sărbătorilor. Poate merita să i se aloce o vizibilitate mai bună, dar oricum nu-i greu de găsit. După parcurgerea întregii pagini.

Auchan sigla logo

Auchan

Un nou punct de meniu Program Special de Sarbatori de la capitolul Noutăţi ne duce la o pagină pe care sunt afişate programele principalelor magazine din capitală. Tot pe această pagină găsim o trimitere spre harta magazinelor Auchan, de unde putem afla orarul fiecărui magazin din ţară.

Lidl sigla logo

Lidl

Pe siteul Lidl scrie doar atât, undeva jos: magazinele Lidl sunt închise pe 25-26 decembrie şi 1 ianuarie. Ok, dar care-i programul în celelalte zile? Poate o fi orarul normal, din restul anului. Problema este că pe siteul Lidl nu există publicat nici un orar de funcţionare. Un formular de căutare ne arată magazinele din zonă, la clic se deschide un fereastră cu adresa sumară a magazinului, fără nici un fel de detalii suplimentare, telefon de contact, nimic. În afară de adresă mai apare rubrica Orar, dar necompletată.

Şi asta nu doar acum, în perioada sărbătorilor. Cu câteva săptămâni în urmă am vrut să mă duc la magazin dimineaţa la ora deschiderii pentru a prinde ceva la promoţii. De fapt nici nu mă interesa că este la promoţie, pur şi simplu doream acel aparat electrocasnic. De câte ori a mai fost prin magazinele din localitate, s-a epuizat rapid chiar dacă nu era la promoţie, aşa că îmi era clar că singura şansă este să fiu printre primii la deschidere. Bine, dar la cât deschide? Pe site nu este trecută această informaţie. Nici în revistă. Aşa că singura cale de a afla, a fost să fac un drum până la magazin, în celălalt capăt al oraşului. O oră pierdută, bani pierduţi, doar pentru a afla la cât deschide.

Incompetenţa Lidl are multiple faţete. Orarul de funcţionare secretizat este doar una dintre ele. Au angajaţi care pierd ziua postând diverse nimicuri pe Facebook şi alte reţele sociale, dar o informaţie cu adevărat utilă clienţilor, cum ar fi programul magazinelor, nu-i nicăieri.

Carrefour sigla logo

Carrefour

De departe cea mai mare dezamăgire pentru mine au fost cei de la Carrefour. Nu ştiu de ce, dar parcă mă aşteptam la ceva mai mult de la ei. Dacă la Lidl ştiam deja că orarul se găseşte doar pe uşa magazinului, în cazul Carrefour a fost o surpriză neplăcută să constat că lucrurile stau la fel. Le-am şi scris prin intermediul formularului de contact de pe site. N-am primit nici un răspuns. Oricum singurul răspuns care m-ar fi bucurat ar fi fost să văd orarul publicat pe site. Dar nici asta nu s-a întâmplat.

Siteul Carrefour pare a fi aşa, o chestie la inventar, dacă alţii au şi să nu zică lumea că nu au şi ei. De sărbători l-au împodobit ca pe un brad, cu fulgi, globuri, steluţe. E ca o plantă ornamentală în biroul directorului, nu unul din cele mai eficiente mijloace de comunicare cu clienţii. În paranteză fie spus, nici pe foaia volantă cu ofertele nu li s-a părut că ar fi o idee bună publicarea orarului special din perioada sărbătorilor.

Facebooktwittergoogle_plus
You can leave a response, or trackback from your own site.

Răspunde

Powered by WordPress