Televizorul ca asistent digital pe rafturile magazinelor

televizor de prezentare a produselor la raft

Lansarea acum 80 de ani a televizorului a scindat opinia publică în două tabere: unii susţineau că această nouă modă va avea o viaţă scurtă, întrucât oamenii se vor plictisi să privească ore în şir o cutie, alţii din contră, îl vedeau făcându-şi intrarea în toate activităţile umane. Ambii s-au înşelat. Oamenii nici nu s-au plictisit să privească o cutie, dar nici această cutie n-a ajuns nimic mai mult de atât. Lucrurile încep însă să se schimbe după apariţia ecranelor plate. Aparatele tv devenind tot mai suple şi totodată crescând fantastic claritatea imaginii, acestea devin adesea prezente în cele mai diverse locuri.

Am amintit deja de electrocasnice cum ar fi combinele frigorifice sau de hotele de bucătărie cu televizor încorporat. Cât sunt de utile aceste combinaţii, rămâne să decidă fiecare pentru el. Astăzi semnalăm o altă aplicaţie interesantă şi în mod cert mai utilă a monitoarelor tv: acea de asistenţă la raft, în timpul cumpărăturilor.

Primele teste s-au desfăşurat la raionul de ciorapi de damă din cadrul unui magazin japonez. Când clientul ia de pe raft o pereche de ciorapi, senzorul ataşat raftului semnalizează unităţii centrale acest lucru, iar pe ecran vor fi afişate imagini cu picioarele unui fotomodel purtând respectiva pereche de ciorapi.

Astfel cumpărătorul are o imagine clară, reală, despre modelul imprimat pe perechea de ciorapi verificată, mărimea acestui model şi cum arată el în realitate. Sistemul este de un real ajutor când vorbim de cumpărarea unor produse ambalate, care nu pot fi probate înaintea achiziţionării, dar ale căror caracteristici sunt importante în cadrul alegerii lor.

În versiunea curentă, sistemul se bazează pe senzori montaţi pe fiecare raft. Avantajul acestei soluţii constă în afişarea automată a imaginilor potrivite produsului ales, fără a necesita o comandă suplimentară din partea clientului. Dezavantajul ar fi că teoretic există posibilitatea ca dacă mai multe persoane iau produse de pe raft, să se încurce puţin imaginile afişate. Spun că teoretic, deoarece în Japonia acest lucru este exclus datorită disciplinei extraordinare a locuitorilor insulei. Dar în occident sistemul n-ar mai fi la fel de practic. La noi în locul senzorilor de la raft, ar fi mai inspirat să se folosească un cititor de coduri cu bare pentru identificarea produsului ale căror imagini se doresc a fi afişate, pentru a evita încurcăturile provocate de prezenţa mai multor persoane în acelaşi timp.

În afara ajutorului acordat cumpărătorilor, un asemenea sistem poate fi de ajutor şi departamentelor de marketing. Datele statistice culese prin folosirea aparatului pot furniza informaţii utile privind mecanismul luării deciziilor la efectuarea cumpărăturilor. Şi nu în ultimul rând, aceste ecrane sunt ideale pentru afişarea reclamelor exact la locul şi în momentul când acestea au cel mai mare impact: la rafturi.

Sursa: DigInfo TV

Facebooktwitter
You can leave a response, or trackback from your own site.

Răspunde

Powered by WordPress